علت قطع شدن صدا و تصویر تلویزیون ال جی

علت قطع شدن صدا و تصویر تلویزیون ال جی

علت قطع شدن صدا و تصویر تلویزیون ال جی

علت قطع شدن صدا و تصویر تلویزیون ال جی به این دلیل که صدا و تصویر یک مقوله جدا از یک دیگر در تلویزیون می باشند بسیار متفاوت می باشد. علت قطع شدن تلویزیون ال جی صدا می تواند از: میوت بودن ، خرابی در بلندگو ها، مشکل در مین برد ، خرابی در کابل HDMI و… باشد و همچنین علت قطع شدن تصویر تلویزیون ال جی می تواند از: مین برد، برد پاور ، بک لایت، کابل HDMI و… باشد. در است که در برخی از مشکلات این دو باهم دیگر یکی هستند مثل مشکل مین برد ولی تعمیر تلویزیون ال جی به شکل های جدا گانه ایی انجام می شود. در ادامه همراه متخصصین تعمیر از ما باشید تا به علت قطع شدن صدا و تصویر تلویزیون ال جی به صورت تخصصی بپردازیم.

علت قطع شدن صدا و تصویر تلویزیون ال جی

خب همانطور که در مقدمه خواندید تصویر و صدا کاملا از یکدیگر جدا هستند،پس بیایید به صورت جداگانه نیز به آن ها بپردازیم تا فهمش آن را برای خودمان ساده تر کنیم.

علت قطع شدن صدا تلویزیون ال جی

قطع شدن صدا در تلویزیون های ال جی علت های بسیار مختلفی دارد که در ادامه به تک تک آن ها می پردازیم:

بودن تلویزیون بر روی میوت : اولین کاری که انجام می دهیم در این مشکل چک کردن این گزینه می باشد. میوت یکی از گزینه های است که برای ساکت کردن تلویزیون ازش استفاده می کنیم، برای غیر فعال کردن آن بسیار کار ساده ایی دارید می توانید از روی کنترل خود تلویزیون آن را غیر فعال کنید اگر این دکمه دچار مشکل شده می توانید با زیاد کردن صدای تلویزیون صدا را آزاد نمایید.

خرابی مین برد : مین برد از آن جایی که مغر تلویزیون می باشد و به دیگر قطعات دستور می دهد تا چه کاری انجام دهند مخصوصا بلندگو ها بسیار قطعه مهمی می باشد. مین برد در واقع باید تصویر را با صدا هماهنگ کند و آن را برای پخش آماده نماید وقتی در این مسیر به مشکل بر بخورد نمی تواند به درستی کار ها و وظایف خود را انجام دهد. تعمیر این قطعه باید توسط سک متخصص تعمیر تلویزیون ال جی صورت بگیر که ما در تعمیر از ما متخصصین بسیار مجربی داریم.

مشکل در بلندگو ها : مهم ترین علتی که باعث می شود تلویزیون ال جی به مشکل قطعی صدا بخورد بلندگو می باشد. بلندگو ها همانطور که می دانید وظیفه این را دارند که صدا را پخش کنند، این مشکل می تواند از خود بلندگو باشد یا از سیم های آن چون سیم های آن بسیار حساس هستند و با یک جا به جایی ساده ممکن است کلا صدای تلویزیون ال جی قطع شود. تعمیر بلندگو های تلویزیون ال جی را می بایست یک تعمیر کار حرفه ایی انجام بدهد.

مشکل در کابل HDMI : کابل HDMI یکی از وظایفش رساندن صدا می باشد، این کابل بسیار حساس می باشد و باید با آرامی با آن برخورد کرد. برای اینکه زیاد این کابل خراب نشود باید از یک برند معروف و قابل اطمینان آن را خریداری کنید و اینکه این کابل دارای مدت استفاده است و تقریبا بعد یک مدت ( بسته به نام برند آن) باید عوض شود.

بررسی تجهیزات جانبی : تجهیزات در واقع مشکل نیستند، این مورد را برای این آوردیم که شاید حواستان نباشد و تلویزیون به جایی وصل باشد مانند ساندبار. در برخی موارد همین لوازم جانبی ها دچار مشکل می شوند و شما فکر می کنید که مشکل از خود تلویزیون است پس حتما این مورد را به خوبی چک نمایید.

علت قطع شدن تصویر تلویزیون ال جی

قطع شدن تصویر در تلویزیون های ال جی علت های بسیار مختلفی دارد که در ادامه به تک تک آن ها می پردازیم البته باید این را هم بگوییم که بعضی از این علت ها را در بالا دیده ایید و اگر که فکر می کنید تکراری است اشتباه می کنید چون در بالا به مسائل صدا پرداخته اییم و در پایین به تصویر شما می توانید آن را با خیال راحت بخوانید :

خرابی کابل HDMI : در واقع  کابل HDMI اولین چیزی می باشد که شما عزیزان باید چک کنید چون ممکن است تصویر تلویزیون به درستی از آن رد نشود و وقتی به درستی عبور نکند تلویزیون هم چیزی را پخش نمی کند. برای خرید یک کابل جدید حتما توجه زیادی را خرج کنید به این خاطر که اگر جنسش یا همان کیفیتش خوب نباشد دوباره شما را اذیت می کند.

خرابی صفحه نمایش : صفحه نمایش را همه ما میشناسیم و کارش را همه می دانیم در واقع ما تلویزیون را برای همین قطعه خریداری می کنیم، یکی دیگر از قطعاتی که ممکن است مشکل در تصویر بیندازد صفحه نمایش است. ممکن است شما در تمیز کاری یا در جا به جایی و از این قبیل موارد آن را دچار مشکل نمایید. برای تعمیر چنین مشکلی حتما توجه لازم را داشته باشید چون هزینه تعمیر آن بسیار بالا می باشد پس انتخاب درستی داشته باشید.

مشکل در مین برد : مین برد قطعه بسیار مهم در تلویزیون است که یکی از وظایفش دریافت تصاویر است، وقتی مین برد دچار مشکل بشود خب قطعا خود را به یک شکلی نشان می دهد که یکی از نشانه های این مشکل قطع شدن تصویر است. تعمیر مین برد کاری دشوار است و توصیه می شود که حتما به یک تعمیر کار حرفه ایی مراجعه نمایید.

خرابی بک لایت : بک لایت یکی از قطعاتی است که در پشت صفحه نمایش تلویزیون های ال جی (ال سی دی، ال ای دی) استفاده می شود. این وسیله در صورت خرابی نور را به درستی پخش نمی کند یا اصلا نوری را پخش نمی کند، این قطعه به صورت کلی قیمت زیاد بالایی ندارد ولی تعمیر آن تخصص زیادی می خواهد پس حواستان در انتخاب تعمیر کار باشد.

مشکل برد پاور : خب برد پاور در واقع یکی از یکی دیگر از قطعات مهم تلویزیون می باشد که در قطع شدن تصویر می تواند دخیل باشد، برد پاور برق را به صورت کنترل شده به دیگر قطعات می رساند وقتی به مشکل بر بخورد این کار را به صورت درست انجام نمی دهد مثلا وقتی دچار مشکل شود برق رسانی را به بک لایت به صورت درست انجام نمی دهد و باعث می شود تصویر تلویزیون هعی قطع و وصل شود.

سخن آخر :

علت قطع شدن صدا و تصویر تلویزیون ال جی موضوعی بود که ما در این مقاله به آن پرداختیم. برای فهمیدن تک تک علت ها می توانید موارد بالا را بخوانید یا اگر خوانده ایید می توانید با اعتماد به مجموعه ما یک خدمات خوب را دریافت نمایید. علت قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون ال جی در مجموعه ما به سادگی عیب یابی و تعمیر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *