علت کار نکردن پورت HDMI تلویزیون ال جی

علت کار نکردن پورت HDMI تلویزیون ال جی

علت کار نکردن پورت HDMI تلویزیون ال جی

علت کار نکردن پورت HDMI تلویزیون ال جی چیزی است که ما در این مقاله می خواهیم به آن بپردازیم. علت کار نکردن پورت HDMI تلویزیون ال جی می تواند بسیار متفاوت از دیگری باشد. وقتی شما نمی توانید دستگاه های دیجیتالی یا جانبی خود را مثل : لپ‌تاپ ، کنسول بازی ، گیرنده دیجیتال و… را به تلویزیون وصل نمایید یعنی مشکل از پورت است که علت های مختلفی را نیز دارد. HDMI  یک استاندارد جهانی در دستگاه های دیجیتالی می باشد، این استاندارد باعث می شود صدا و تصویر هم زمان از یک ورودی وارد تلویزیون یا دیگر وسایل جانبی شوند. در ادامه همراه کارشناسان تعمیر از ما باشید تا به علت کار نکردن پورت HDMI  و تعمیر تلویزیون ال جی به صورت جامع بپردازیم.

HDMI چیست؟

کلمه HDMI مخفف HIGH DEINITION MULTIMEDIA INTERFACE می باشد که به معنای یک رابط صوتی و تصویری متراکم برای انجام انتقال داده های دیجیتالی فشرده نشده است. این پورت توسط جمعی از شرکت های بزرگی مثل: سونی، پاناسونیک، توشیبا و… در سال 2003 ساخته شد. به زبان ساده وقتی شما از یک تلویزیونی استفاده می کنید که از HDMI پشتیبانی می کند می توانید صدا و تصویر را با کیفیت بسیار عالی در فاصله های بسیار زیاد نیز تماشا کنید. یکی از ویژگی هایی که این استاندارد دارد این است که هیچ مشکلی در کار هایی که انجام می دهد به وجود نمی آورد و صدا و تصویر به درستی شنیده و دیده می شود.

HDMI چگونه کار می کند؟

حالا که فهمیدیم HDMI چیست می توانیم به سادگی جواب این سؤال را بدهیم. این پورت توانایی این را دارد که کیفیت های بالاتر از HD را پخش نماید و برای این کار از 19 سیم استفاده می نماید که 8 تا از آنان برای انتقال صدا استفاده می شود و مابقی برای انتقال تصاویر.  برای استفاده از این استاندارد در مرحله اول دو دستگاه شما باید پورت HDMI را دارا باشند و بعد شما می توانید با استفاده از کابل HDMI دو دستگاه خود را به یکدیگر متصل نمایید مثلاً : لپ‌تاپ را به تلویزیون یا گیرنده دیجیتالی خود را به تلویزیون وصل کنید که امروزه مورد دوم بسیار زیاد دیده می شود.

علت کار نکردن پورت HDMI تلویزیون ال جی

همان‌طور که در مقدمه گفته شد علت کار نکردن پورت HDMI تلویزیون ال جی بسیار متفاوت می باشد. خب بهتر است علت ها را به دو شکل تقسیم کنیم یکی را سخت افزاری و دیگری را نرم افزاری با این تقسیم راحت تر می توانیم علت ها را پیدا کنیم. ما برای راحت تر کردن کار شما عزیزان راهکار های مورد نیاز برای از بین بردن مشکلات را نیز برای شما گذاشته اییم.

علت کار نکردن پورت HDMI تلویزیون ال جی ( نرم افزاری ):

  1. اگر شما عزیزان می خواهید تصاویری با کیفیت 4K تماشا کنید و تلویزیون ال جی آن را پخش نمی کند مشکل از کابل HDMI می باشد، نوع کابلی که باید استفاده کنید تا بتوانید تصاویر 4K  ببینید می بایست نسخه 2A به بالا باشد به این خاطر از نسخه 2A به بالا تصاویر کیفیت بالا را می توانند انتقال دهند.
  2. تصاویری که می خواهید پخش کنید می بایست فرمتی باشد که تلویزیون بتواند آن را پخش کند و همین طور فرمتی باشند که کابل بتواند آن را انتقال دهد.
  3. در گاهی موارد علت کار نکردن پورت HDMI تلویزیون ال جی به روز نبودن تلویزیون می باشد. به زدن دکمه HOME می توانید به تنظیمات بروید و از آن ها تلویزیون را در صورت دادن به روز رسانی آن را به روز رسانی کنید، گاهی وقت ها انجام این کار مشکلات سخت افزاری را نیز از بین می برد پس حتماً آن را چک نمایید.
  4. فایلی که می خواهید پخش نمایید باید از نظر رزولوشن نیز درست باشد. برای اینکه تلویزیون آن را پخش نماید بهتر است بر روی گزینه AUTO باشد، اگر نمی‌دانید به کدام قسمت از تنظیمات بروید کلید HOME را فشار دهید بعد از آن کنترل تلویزیون WEBOS LG بروید و در منو به دنبال راهنمای کاربر باشید. با این روش گفته شده می توانید رزولوشن در حال پخش را ببینید و آن را عوض نمایید. اگر این کار را انجام دادید و باز هم چیزی پخش نشد رزولوشن پخش شده از گیرنده دیجیتال را هم چک نمایید.

علت کار نکردن پورت HDMI تلویزیون ال جی ( سخت افزاری ):

  1. از علت های کار نکردن پورت HDMI تلویزیون ال جی می تواند شکستگی باشد. همان‌طور که در بالا گفتم کابل دارای 19 سیم می باشد که این 19 سیم به 19 پین وصل می شوند وقتی یکی از پین های پورت شکسته باشد به این معناست که دیگر کار نمی کند. برای از بین بردن چنین موضوعی شما نیاز به یک متخصص برای تعمیر تلویزیون ال جی دارید.
  2. ممکن است کابلی که استفاده می نمایید دارای کیفیت خوبی نباشد یا اینکه کابل قدیمی شده باشد و دیگر نتواند کار کند. برای خرید یک کابل جدید حتماً به شرکت تولید کننده آن توجه کنید.
  3. گاهی مواقع کابل را به پورتی وصل می کنید که کثیف یا خاک درون آن وجود دارد، به همین دلیل قبل از وصل کردن می توانید یک بار درون پورت را فوت نمایید تا کثیفی ها از پین ها دور بشوند.

 

گاهی موارد این مشکلات علت خاصی ندارند و شما می توانید کارهایی که در پایین به شما عزیزان گفته می شود را انجام دهید.

  1. اگر هیچ کدام از مراحل بالا کار نکرد یک بار تلویزیون را خاموش و روشن نمایید، البته اگر می خواهید مستقیم بدون انجام مراحل بالا نیز می توانید این کار را انجام دهید. شاید مسخره باشد ولی در بیشتر مواقع جواب می دهد.
  2. می توانید یک بار تلویزیون را ریست کنید با این کار تلویزیون یک بار خود را خاموش و روشن می نماید.
  3. گاهی مواقع می توانید اول وسایل جانبی را روشن نمایید و بعد تلویزیون را. این کار منطق خاصی را ندارد که چرا درست می شود ولی گاهی مواقع کار را راه می اندازد و تلویزیون تصاویر را پخش می نماید.

تعمیر تلویزیون ال جی

تعمیر پورت HDMI تلویزیون ال جی یا تمامی پورت های تلویزیون ال جی در مجموعه تعمیر از ما با تخصص بالا انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *