علت سوختن بک لایت تلویزیون ال جی

علت سوختن بک لایت تلویزیون ال جی

علت سوختن بک لایت تلویزیون ال جی

علت سوختن بک لایت تلویزیون ال جی می تواند بسیار متفاوت باشد. سوختن بک لایت یکی از شایع ترین مشکلاتی است که برای همه تلویزیون ها از جمله تلویزیون ال جی پیش می آید. بک لایت ها برای تلویزیون های ال سی دی و ال ایی مورد استفاده قرار می گرفتند به این دلیل که پنل نمایشگر آن ها نور تولید نمی کند. علت سوختن بک لایت تلویزیون ال جی می تواند به این صورت باشد که : تلویزیون به مدت زیاد روشن بوده است، روشنایی پنل نمایشگر زیاد بوده است، گرمای خانه بالا بوده است و… . در ادامه همراه تعمیر از ما تا در مورد علت سوختن بک لایت  و تعمیر تلویزیون ال جی بپردازیم.

بک لایت چیست؟

بک لایت تلویزیون یک قطعه ایی است که در پشت پنل نمایشگر قرار می گیرد، البته نه هر نمایشگری نمایشگر تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی. بک لایت جز قطعات مهم تلویزیون می باشد. این قطعه به دو صورت در تلویزیون ها کار گذاشته می شود:

  1. بر روی یک قاب خنک کننده : در این صورت نور به صورت مستقیم به پنل تابیده می شود.
  2. بر روی لبه های تلویزیون : در این صورت نور از لبه ها بر روی پنل تابیده می شود.

این نور تابیدن ها باعث می شود تا ما بتوانیم تصاویری که پخش می شود به صورت خوب و با نور کافی ببینیم. بک لایت در تلویزیون های ال سی دی لامپ های فلورسنت و در تلویزیون های ال ای دی لامپ های ال ای دی می باشند. خب همانطور که فهمیدید بک لایت ها شبیه به لامپ ها هستند البته می توانیم بگوییم نوعی لامپ هستند که به پشت پنل نمایشگر نور می تابند. این قطعه یک قطعه ای ست که در مصارف بالا خراب می شوند و نیاز به تعویض پیدا می کنند در ادامه می پردازیم به علت سوختن بک لایت تلویزیون ال جی پس همراه ما باشید.

علت هایی که باعث سوختن بک لایت تلویزیون ال جی

خب همانطور که در مقدمه گفته شد علت سوختن بک لایت تلویزیون ال جی بسیار متفاوت است، در پایین به چند نمونه از این علت ها اشاره کرده اییم تا شما با آن ها آشنا شوید و همچنین این کار ها را انجام ندهید.

  1. بالا بودن میزان روشنایی
  2. گرم بودن محل تلویزیون
  3. استفاده زیاد از تلویزیون
  4. فعال کردن گزینه صرفه جویی
  5. استفاده از لامپ های بی کیفیت
  6. قدرت زیاد برق هنگام روشن کردن تلویزیون
  7. فاصله افتادن در بین فلز خنک کننده و لامپ ها

بالا بودن میزان روشنایی پنل نمایشگر :

یکی از علت های سوختن بک لایت تلویزیون ال جی بالا بودن میزان روشنایی پنل نمایشگر می باشد. وقتی شما عزیزان میزان روشنایی را در تنظیمات از حالت پیش فرض بالا تر می برید امکان خراب شدن آن را نیز بالا تر می برید. دلیل این که دچار مشکلل می شود این است که وقتی شما میزان روشنایی را بر روی صد می گذارید به این معناست که شما دارید از توان بک لایت به صورت کامل استفاده می کنید، هر وسیله الکترونیکی که از صد در صد توانش استفاده کنید دچار مشکلاتی می شود پس بهتر است آن را بر روی هشتاد بگذارید. اگر نیاز به این داشتید که نور بر روی صد باشد کار را انجام بدهید ولی بعد این که نیازتان برطرف شد آن را به حالت قبلی خود بر گردانید اینگونه شما از آسیب زیاد بک لایت جلو گیری می کنید.

گرم بودن محل تلویزیون :

گرم بودت محل قرار گیری تلویزیون را می توانیم از علت سوختن بک لایت تلویزیون ال جی بدانیم. بک لایت همانطور که توضیح دادیم از لامپ ساخته شده است، این لامپ ها خودشان گرمای زیادی را تولید می کنند و وقتی تلویزیون را نیز در محل گرمی قرار می دهید امکان خراب شدن را بیشتر از حالت عادی می کنید. برای این که تلویزیون را از گرما دور کنید بهتر است از وسایل گرمایشی مثل بخاری، شوفاژ، شومینه دور باشد. همچنین تلویزیون را کنار آشپزخانه نباید قرار داد به خاطر که رطوبتی که از آشپزحانه خارج می شود تلویزیون را به صورت کلی خراب می کند.

استفاده زیاد از تلویزیون :

استفاده زیاد تلویزیون از دیگر علت سوختن بک لایت تلویزیون ال جی می باشد. استفاده زیاد از تلویزیون باعث می شود که گرما بالا برود و بالا رفتن گرما باعث می شود که قطعات به صورت کلی به مشکل بر بخورد. بیش از حد گرم شدن یکی ار مشکلاتی که به بار می آورد خرابی بک لایت است. برای اینکه به چنین مشکلی بر نخورید می توانید هر سه ساعت استفاده از تلویزیون آن را به مدت پانزده دقیقه خاموش نمایید، این کار باعث می شود به هیچ کدام از قطعات تلویزیون فشار نیایید از جمله بک لایت.

فعال کردن گزینه صرفه جویی :

علت سوختن بک لایت تلویزیون ال جی می تواند فعال کردن گزینه صرفه جویی باشد. شما عزیزان می توانید در تنظیمات میزان مصرف انرژی تلویزیون را کنترل نمایید، این کنترل کردن در سه گزینه خلاصه شده است که عبارتند از : کم، متوسط ، زیاد. این کار در بک لایت باعث می شود یا به صورت کمی انرژی تولید کند یا به صورت زیاد که در هر دو صورت مشکلاتی را برای آن به وجود می آورد. برای این که به چنین مشکلی بر نخورید می توانید در تنظیمات به دنبال گزینه ایکو سنسور (eco sencor) بگردید، با روشن کردن این گزینه تلویزیون خود را با شرایط درون خانه خود را وقف می دهد.

استفاده از لامپ های بی کیفیت :

از دیگر علت هایی که بک لایت تلویزیون ال جی را دچار مشکل می کند استفاده از لامپ های بی کیفیت می باشد. این علت بسیار کم در تلویزیون ها دیده می شود و اگر هم دیده شود در برند های متفرقه می باشد، در این برند ها مدل های مختلفی از بک لایت مورد استفاده قرار می گیرد که یا کیفیت خوبی دارند یا اصلا کیفیت مطلوبی را ندارند. برای این که به چنین مشکلی دچار نشوید تنها راه حل خرید از برند هایی است که دارای حداقل شناخت در جامعه می باشد.

قدرت زیاد برق هنگام روشن کردن تلویزیون :

از دیگر علت سوختن بک لایت تلویزیون ال جی قدات زیاد هنکام روشن کردن تلویزیون است. حتما شما عزیزان به این توجه کرده ایید که موقع روشن کردن تلویزیون اسم برند تلویزیون بر روی تلویزیون نشان داده می شود و با پرتاب نوری بالا این اتفاق می افتد. وقتی چنین اتفاقی میوفتد احتمال این که بک لایت خراب شود وجود دارد. برای اینکه چنین مشکلی رخ ندهد می توانید در منوی تنظیمات آمدن لوگو را در هنگام روشن کردن خاموش نمایید.

فاصله افتادن در بین فلز خنک کننده و لامپ ها :

یکی دیگر از علت سوختن بک لایت تلویزیون ال جی فاصله افتادن بین فلز خنک کننده و لامپ می باشد. اگر قسمت بک لایت چیست را خوانده باشید می فهمید که بک لایت به یک قاب متصل است آن قاب یا همان سینی وظیفه اش خنک کردن لامپ است. وقتی بین این دو فاصله ایجاد شود لامپ ها خنک نمی شوند و در زمان های طولانی مدت داغ می کنند، داغ کردن نیز نشانه این است که لامپ ها می سوزند. متاسفانه اگر چنین اتفاقی رخ بدهد نمی توانیم جلویش رو بگیریم و وقتی که بک لایت از کار بیوفتد می توانیم دلیلش را پیدا کنیم.

تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی

تعمیر تلویزیون ال جی که بک لایت آن سوخته باشد در مجموعه ما با سرعت و دقت بالا انجام می شود. علت سوختن بک لایت تلویزیون ال جی در بالا به خوبی توضیح داده شد تا شما عزیزان را به خوبی با آن آشنا نماییم. یکی از مزایای اینکه شما با این علت ها آشنا شده ایید این است که می توانید جلوی برخی از این اتفاقات را بگیرید.

تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی در منزل

تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی در منزل یکی از خدمات هایی است که ما در تعمیر از ما به صورت تخصصی انجام می دهیم. برای اینکه این مشکل را برای شما از بین ببریم فقط کافی است با مجموعه تماس حاصل کنید یا در سایت درخواست خدمات را پر نمایید که در هر دو صورت در اسرع وقت به شما پاسخ می دهیم.

قیمت تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی

قیمت تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی در مجموعه ما حدودا 200 هزار تومان می باشد. البته برای این کلمه حدودا به کار رفته است که مدل های تلویزیون با یکدیگر متفاوت می باشند پس قیمت های مختلفی نیز برایشان وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *