چرا تلویزیون ال جی صدا ندارد؟

چرا تلویزیون ال جی صدا ندارد؟

چرا تلویزیون ال جی صدا ندارد؟

چرا تلویزیون ال جی صدا ندارد؟ این سوال جواب های مختلفی داشته و دارد، جواب این سوال گاهی می تواند بسیار ساده باشد و به راحتی حل شود و گاهی مواقع می تواند بسیار سخت باشد و به سختی حل شود. این مشکل بیشتر خود را در زمانی نمایان می کند که تلویزیون را خاموش کرده اید و بعد از یک مدت روشنش کردید و می بینید که تلویزیوتان هیچ صدایی را پخش نمی کند. جواب سوال، چرا تلویزیون ال جی صدا ندارد؟ همان طور که در بالا خواندید توانایی این را دارد که بسیار متفاوت باشد برای مثال می توانیم بگوییم که یک مشکل در بلندگو ها باعث ایجاد چنین سوالی می شود. در ادامه همراه تعمیر از ما باشید تا به سوال چرا تلویزیون ال جی صدا ندارد؟ جوابی جامع بدهیم و همچنین به تعمیر تلویزیون ال جی بپردازیم.

دلایلی که باعث می شود تلویزیون ال جی صدا نداشته باشد

خب بیایید از اول با همد دیگر چک کنیم تا ببنیم مشکل از کجاست که چنین مشکلی برای شما پیش آمده است (یعنی چرا تلویزیون ال جی صدا ندارد؟ ) این سوال دلایلی مختلف دارد که ما از ساده ترین شروع می کنیم تا مرحله به مرحله پیش برویم. اولین کاری که شما باید انجام بدهید این است که مطمئن شوید مشکل بی صدا بودن از تلویزیون می باشد برای این که از این موضوع مطمئن شوید، یک فلش که دارای محتوای موسیقیایی است به تلویزیون متصل کنید و آن را پخش نمایید اگر پخش شد که مشکل به دستگاه های دیگر بر می گردد، اگر پخش نشد به این معناست که به طور حتم مشکل از تلویزیون ال جی شما می باشد. بعد از انجام این کار به نوبت مراحل پایین را انجام بدهید تا متوجه شوید مشکل از کجا می باشد.

  1. میوت : میوت یا همان بی صدا بودن یک دکمه بر روی کنترل تلویزیون می باشد که اگر این گزینه روشن باشد تلویزیون هیچ صدایی را پخش نمی کند. در اولین مرحله شروع به چک نمودن این مسئله نمایید. چنانچه تلویزیون بر روی میوت نبود به گیرنده مراجعه نمایید شاید گیرنده بر روی میوت باشد و چنانچه میوت بود آن را از این حالت در بیاورید.
  2. وصل نبودن تلویزیون به سیستم های صوتی : حواستان باشد که تلویزیون ال جی شما به ساندبار ، سینما خانگی یا هدفون و… متصل نباشد به این خاطر که این دستگاه ها یک نوع سیستم صوتی هستند که به تلویزیون وصل می شوند و کارشان تولید و پخش صدا می باشد.
  3. گیرنده دیجیتال: گاهی مواقع گیرنده دیجیتال بر روی گزینه میوت می باشد پس حواستان به گیرنده دیجیتالی خود نیز باشد می توانید برای این که مطمئن شوید صدا را در گیرنده دیجیتال خود افزایش دهید.
  4. تنظیمات صدا : گاهی مواقع تلویزیون ها دچار مشکلاتی می شوند و تنطیمات صدای آن ها بهم میخورند که این بهم خوردگی باعث می شود صدایی از تلویزیون پخش نشود، برای اینکه این مشکل را از بین ببرید می توانید به منوی تنظیمات بروید و بخش صدا را یک بار ری ست کنید یا بر روی حالت معمولی قرار بدهید.
  5. چک کردت کنترل تلویزیون ال جی : شما می توانید با چک نمودن کنترل تلویزیون ال جی از این مطمئن شوید که کنترل بر روی تلویزیون هیچ تاثیری نمی گذارد تاثیراتی مثل کم کردن صدای تلویزیون و… . ممکن است کنترل دچار مشکلاتی شده باشد و صدای تلویزیون را قطع کند برای این کار می توانید باتری های کنترل را در بیاورید و صدای تلویزیون ال جی را به صورت دستی زیاد کنید.
  6. بر روز رسانی تلویزیون : گاهی اوقات ممکن است تلویزیون به روز رسانی داده باشد و شما آن را چک نکرده باشید. برای این که تلویزیون خود را به روز نمایید به منوی تنطیمات بروید و به قسمت جنرال سیتینگ مراجعه نمایید، بعد از رفتن به این قسمت گزینه به نام اتوماتیک دانلود را مشاهده می کنید یک کیلیک بر روی این قسمت باعث می شود تلویزیون چک کند برای خود آپدیتی آمده است یا خیر در صورت داشتن به روز رسانی آن را به روز رسانی نمایید تا مشکلاتان حل شود.

این گزینه های بالا جواب هایی می باشند که در جهت سوال چرا تلویزیون ال جی صدا ندارد داده شده اند. البته اگر توجه کرده باشید این شش گزینه به صورت نرم افزاری هستند و به شکلی می باشد که خودتان می توانید آن را درست نمایید. اگر تمام مراحل بالا را انجام داده اید و باز هم صدا را پخش نمی کند مشکل سخت افزاری است و به دو قطعه بلندگو و مین برد بر می گردد. در ادامه با ما باشید تا به تعمیر این دو قطعه سخت افزاری بپردازیم.

  1. تعمیر مین برد تلویزیون ال جی:

مین برد از مهم ترین قطعاتی است که در تلویزیون می باشد و یکی از قطعاتی است که در صورت خرابی باعث می شود سوال چرا تلویزیون ال جی صدا ندارد به وجود بیاید. این قطعه بر روی صدا تاثیر مستقیمی دارد به این خاطر که صدا می بایست از مین برد به اسپیکر یا بلندگو های تلویزیون برسد. خب همینطور که فهمیدید مین برد قطعه ای مهم می باشد ، برای مثال یکی دیگر از مشکلاتی که مین برد در همین سو به وجود می آورد نا هماهنگی بین صدا و تصویر است. تعمیر مین برد از آن جایی که قطعات زیادی بر روی خودش دارد کمی سخت می باشد و از اهمیت بالایی برخودار است. ما در تعمیر از ما به صورت تخصصی و با ابزار های پیشرفته این قطعه را تعمیر می کنیم تا مشکلات دیگری را برای تلویزیون به بار نیاوریم.

  1. تعمیر بلندگو تلویزیون ال جی:

یکی دیگر از قطعاتی که ما را به سوال چرا تلویزیون ال جی صدا ندارد؟ می رساند بلندگو ها می باشند. تنها وظیفه بلندگو ها پخش صدا است که اگر خراب بشوند صدایی را پخش نمی کنند. البته سیم هایی که از مین برد به بلندگو های تلویزیون ال جی متصل هستند نیز گاهی دچار مشکل می شوند ، پس می توانیم با تعویض این سیم ها نیز این مشکل را حل نماییم. تعمیر بلندگو های تلویزیون ال جی را ما در مجموعه خود همانند مین برد انجام می دهیم.

نکته مهم در تعمیر این دو قطعه این می باشد که باید بدانیم که کدام قطعه ما را به سوال چرا تلویزیون ال جی صدا ندارد بر می گرداند. برای فهمیدن این که کدام یک از این قطعات است که چنین مشکلی را درست کرده است راه های مختلفی وجود دارد ، یکی از این راه ها استفاده از ابزار مولتی متر است تا بفهمیم قطعه مین برد برق را به سیم بلندگو ها می دهد یا خیر.

سخن آخر

چرا تلویزیون ال جی صدا ندارد سوالی است که در مجموعه ما به درستی پاسخ داده شده است. سوال چرا تلویزیون ال جی صدا ندارد، بیشتر اوقات با انجام کار های نرم افزاری حل می شود اما اگر همچنان مشکل بی صدا بودن باقی باشد به این معناست که مشکل سخت افزاری که در این مرحله دو دستگاه مین برد و بلندگو تلویزیون به وسط می آیند ، برای تعمیر این دو دستگاه که سخت افزاری هستند باید به یک متخصص تعمیر تلویزیون مراجعه کنید تا تلویزیون ال جی شما را تعمیر نماید و سر آخر بتوانید صدای تلویزیون ال جی را بشنوید. تعمیر از ما همیشه می تواند به شما کمک بزرگی در تعمیر تلویزیون ال جی کند شما می توانید با اعتماد به متخصصین ما تلویزیون ال جی را به صورت سالم و تقریبا نو تحویل بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *