سینما خانگی

سینما خانگی چیست ؟

سینما خانگی

سینما خانگی چیست؟ ما در این مقاله می خواهیم به این سوال پاسخ بدهیم و آن را به صورت کامل برای شما توضیح بدهیم. سینما خانگی دارای اجزا های تصویری و صوتی است ، این اجزا ها هر کدام کار های خود را انجام می دهند تا ما لذت بیشتری نسبت به آن چیزی که می خواهییم ببینیم ببریم. خوشبختانه تعداد زیادی از شرکت های امروزی در حال تولید این دستگاه هستند که با این تفاسیر می توان بهترین انتخاب را برای خود داشته باشیم. این دستگاه دارای یک سری ویژگی هایی است که شما می توانید بر اساس آن ها تصمیم به خرید بگیرید. در ادامه همراه تعمیر از ما باشید تا جواب تمامی سوالات خود در مورد سینما خانگی بگیرید.

سینما خانگی چیست ؟

این دستگاه در واقع دارای چندین عضو است ، این عضو ها عبارتند از : دی وی دی پلیر ، تلویزیون ، بلندگو ها ، منبع تغذیه و ساب ووفر . این عضو ها هر کدام وظایفی دارند که باید آن ها را انجام بدهند. شما عزیزانی که در حال خواندن این مقاله هستید حداقل دو اجزای اصلی را می شناسید که این ها شامل : تلویزیون و بلندگو ها می شوند. ما در قسمت اجزا کاملا تمامی آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

سینمای خانگی برای این ساخته شده که لذت بیشتری را در هنگام دیدن فیلم و سریال ، گوش دادن به آهنگ ها و… ببریم. شما می توانید با خرید این اجزا در کنار همدیگر یک سینما کوچک برای اعضای خانواده خود بسیازید و با هم بیشترین لذت را ببرید.

اجزای سینما خانگی

در قسمت های بالایی به اجزای سینمای خانگی اشاره کرده اییم در این قسمت از مقاله می خواهیم به صورت کامل تری به اجزای آن بپردازیم پس همراه ما باشید.

  1. دی وی دی پلیر

درست است که امروزه خیلی از افراد به هیچ صورتی از این عضو استفاده ایی نمی برند ولی در دهه 90 میلادی دی وی دی پلیر عضو بسیار مهم و پر کاربرد بوده. این اتفاق به این دلیل رخ داده است که پیشرفت های زیادی نسبت به این موضوع وجود آمد به صورتی که دی وی دی در دنیای امروزه بسیار کم استفاده می شود یا اصلا استفاده نمی شود.

دی وی دی پلیر جدا از اتفاقاتی که افتاده هنوز عضوی جدا نشدنی از سینمای خانگی می باشد.

  1. تلویزیون

تلویزیون یک عضو بسیار مهم می باشد به این خاطر که تنها وسیله پخش تصاویر است. تلویزیون امروزه بسیار محبوب است و ما خیلی از وقت های آزادمان را با این دستگاه الکترونیکی می گذرانیم. اگر بخواهیم تلویزیون را توضیح بدهیم می توانیم به این شکل توضیح بدهیم که : یک سیستم ارتباطی برای پخش تصاویر می باشد که از راه های دور سیگنال دریافت می کند.

  1. بلندگو ها

بلندگو ها از دیگر عضو های مهم می باشند. این عضو وظیفه این را دارد که صدا ها را به صورت کاملا درست پخش نماید. این عضو خودش دارای پنج اجزا است که عبارتند از :

بلندگو چپ ، بلندگو راست ، بلندگو های چپ و راست کناری و بلندگو مرکزی

هر کدام از اجزای بالایی که نام برده شد همانطور که از اسمشان پیداس در جاهای مورد نظر قرار می گیرند.

  1. منبع تغذیه

منبع تغذیه عضوی است که تمامی دستگاه ها به آن وصل می شوند تا سینما خانگی شروع به کار کند. تمامی وظایف پردازش توسط این دستگاه انجام می شود و کار های اصلی را این عضو انجام می دهد.

  1. ساب ووفر

ساب ووفر یکی دیگر از وسایلی است که وظیفه پخش صدا را دارد ، ولی این عضو باید صدا هایی که فرکانس پایینی دارد را پخش نماید ، در اصل همان صدای بیس را تولید می کند. یک ساب ووفر خوب باید توانایی این را داشته باشد که خانه را بلرزاند.

برند های تولید کننده سینما خانگی

امروزه روز برند های بسیار زیادی شروع به تولید سینما خانگی کرده اند ولی در ایران برند های : ال جی ، سونی و سامسونگ مانند همیشه بیشترین طرفدار ها را دارند و بیشترین خرید ها از این سه برند می باشد. از سه برندی که نام بردیم می توانیم به ال جی به عنوان بهترین نام ببریم به این دلیل که در تولید صدا بسیار خوب عمل می کنند.

تاریخچه سینما خانگی

سینما خانگی اولین بار در سال 1920 ساخته شد البته نه به شکل امروزی، در آن زمان از پروژکتور های 16 میلی متری برای پخش تصاویر استفاده می کردند و بعد ها که صدا وارد سینما شد تحولات بزرگ دیگری نیز رخ داد.

تعمیر سینما خانگی

خب سینمای خانگی از آن جایی که یک دستگاه الکترونیکی هستند در مرور زمان به تعمیر نیازمند می شوند. تعمیر از ما با انجام تمامی خدمات این دستگاه می تواند به شما عزیزان کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *