اندروید باکس چیست ؟

اندروید باکس

اندروید باکس چیست ؟

اندروید باکس چیست؟ ما در این مقاله می خواهیم به این سوال پاسخ بدهیم. این دستگاه به تیوی باکس معروف می باشد و خیلی ها در ایران با این نام می شناسند. شما می توانید با خرید یک تیوی باکس و تلویزیون معمولی از هزینه بالای تلوزیون هوشمند جلو گیری کنید و پول خود را در جای دیگر سرمایه گذاری کنید. این دستگاه کوچک همانطور که از اسمش پیداس دارای سیستم عامل اندروید است که بسیار کاربردی است. تیوی باکس ها دارای ویژگی هایی هستند تا شما را جذب خود می کنند تا آن ها را خریداری کنید که ما در ادامه این مقاله این ویژگی ها را به شما عزیزان خواهیم گفت. در ادامه همراه تعمیر از ما باشید تا بپردازیم به سوال اندروید باکس چیست و سوالات دیگر درباره آن.

اندروید باکس چیست ؟

جواب این سوال بسیار ساده می باشد ، این دستگاه یک شکل مکعبی دارد که سیستم عامل اندروید را در خود جای داده است. وقتی که شما این دستگاه را به تلویزیون وصل می کنید همانند تلویزیون های هوشمند امروزی می شوند، آن موقع است که می توانید کار هایی مانند وب گردی را برای خود انجام دهید.

از جمله کار های دیگری را که شما عزیزان می توانید با این باکس کوچک انجام دهید عبارت است از : بازی، سریال و فیلم دیدن، دیدن استریم و … . با این تفاسیر فهمیده اید که این دستگاه کوچک دقیقا همان گوشی های اندرویدی است که ما استفاده می کنیم و از آن بهره می بریم.

اندروید باکس چه کاربرد هایی دارد ؟

این دستگاه کاربرد های زیادی را دارد برای مثال می توانیم به این اشاره کنیم که بهترین گزینه برای هوشمند کردن تلویزیون های قدیمی می باشد، وقتی که شما عزیزان توانایی خرید یک تلویزیون هوشمند را نداشته باشید خرید تیوی باکس یک گزینه بسیار مناسب برای شما می شود.

از کاربرد های دیگر تیوی باکس می توانیم به این شاره کنیم که وقتی شما این دستگاه را بخرید دیگر نیازی به این ندارید که با گوشی بعضی از کار ها مثل وصل شدن به تلویزیون برای پخش کردن فیلم انجام دهید می توانید با همین دستگاه این کار را انجام بدهید حتی می توانید با خرید اشتراک فیلیمو و نماوا با این دستگاه فیلم های مورد علاقه خود را ببینید.

اندروید باکس چه قابلیت هایی دارد ؟

ما در قسمت های بالایی یک سری از قابلیت های اندروید باکس را برای شما بازگو کرده ایم ولی می خواهیم در این قسمت به صورت جامع تری به آن بپردازیم. این دستگاه به این دلیل که دارای حافظه داخلی ، پردازنده و … است می تواند خیلی از کار هایی که شما با گوشی هوشمند خود انجام می دهید را انجام دهد برای مثال می توانیم بگوییم که برخی از مدل های تیوی باکس وجود دارد که پردازنده قوی دارند در این صورت شما می توانید با آن بازی های بسیار سنگین مثل کالاف را نیز انجام دهید ولی به صورت کلی این دستگاه بیشتر برای هوشمند سازی تلویزیون خریداری می شود تا بتوان کار های ساده ایی را مثل وب گردی و تماشای فیلم را برای شما انجام دهد.

چگونه با اندروید باکس کار کنیم ؟

اگر شما دارای یک گوشی هوشمند باشید که سیستم عامل اندروید دارد خیلی ساده می توانید با این دستگاه ارتباط برقرار کنید چون همانطور که گفتیم سیستم عامل این دستگاه اندروید است کار کردن با تیوی باکس در حدی آسان می باشد که شما هر برنامه ایی که درون گوشی خود دارید را می توانید در تیوی باکس خود بریزید و از آن استفاده کنید. برای وصل کردن این دستگاه به تلویزیون فقط کافی است کابل HDMI را به تلویزیون خود وصل کنید تا بتوانید استفاده لازم را از آن ببرید.

اگر بخواهیم برای شما به صورت مرحله ایی توضیح بدهیم باید بگوییم که :

  1. کابل HDMI را به تلویزیون و تیوی باکس یا اندروید باکس وصل کیند.
  2. دستگاه را به اینترنت با هر روشی که احساس راحتی می کنید متصل کنید.
  3. در این مرحله شما می توانید با دستگاه شروع به کار کنید ، فقط شما نیاز به یک جیمیل فعال برای انجام کار های خود دارید.

مزایا و معایب اندروید باکس

هر وسیله امروزی که ما استفاده می کنیم یک سری مزایا و یک سری معایب را دارد تیوی باکس نیز همینطور می باشد ما در ادامه به مزایا و معایب این دستگاه می پردازیم :

مزایا :

  1. تلویزیون تقریبا قدیمی شما را هوشمند می کند.
  2. می توانید کار هایی که با گوشی انجام می دهید را با آن انجام دهید.
  3. می توانید در برخی از مدل ها با آن بازی کنید.
  4. جای گیرنده دیجیتال را می گیرد و نیازی دیگر به گیرنده دیجیتال ندارید.
  5. سیم کارت می خورد.
  6. بسیار آسان به دستگا های مورد نیاز وصل می شود.

معایب :

  1. به دفعات زیاد نیاز به تعمیر پیدا می کند.
  2. در نسخه های ارزان قیمت اذیت کننده است.
  3. در برخی مدل ها پورت های ورودی اش خراب می شوند.

راهنمای خرید اندروید باکس

از آنجایی که تیوی باکس شباهت های بسیار زیادی با گوشی همراه دارد بهتر است اینگونه برای شما عزیزان توضیح بدهیم که وقتی شما عزیزان می خواهید برای خودتان یا افراد نزدیک خود یک گوشی همراه بخرید به کدام یک از تکنولوژی آن دقت می کنید؟ درست است به : رم ، حافظه داخلی ، پردازنده توجه می کنید حال شما فرض کنید به جای گوشی در حال خریدن یک اندروید باکس هستید به علاوه تمام تکنولوژی هایی که گفته شد در بالا باید توجه کنید می توایند به قدرت خروجی این دستگاه ، تعداد خروجی ها ( پورت ها) ، سیم کارت خور بودن و …. نیز توجه کنید. در پایین به چند نمونه از آن ها اشاره کرده اییم و آن ها را برای شما توضیح داده اییم :

  • قدرت پردازنده :

مهم ترین قطعه درونی یک تیوی باکس پردازنده آن است. وقتی شما از یک پردازنده قدرتمند و قوی بهره ببرید هیچ مشکلی از برخی از جهات نخواهید داشت. این پردازنده می تواند بسته به نوع استفاده شما متفاوت باشد برای مثال اگر تیوی باکس گیمینگ می خواهید باید از پردازنده قوی استفاده کنید و اگر برای کار های معمولی می خواهید می توانید از پردازنده های معمولی استفاده نمایید. حداقل پردازنده ایی که شما برای کار های معمولی خود نیاز دارید باید دارای 4 هسته با قدرت 1.5 هرتز داشته باشد.

  • حافظه داخلی :

حافظه داخلی برای کسانی مهم می باشد که علاقه زیاد به فیلم و سریال دارند. ولی به صورت کلی وقتی حافظه داخلی دستگاه کم باشد در خیلی از کار شما دچار مشکل می شوید مثلا می توانیم به این اشاره کنیم که نمی توانید به اندازه کافی برنامه های مورد نظر خود را در اندروید باکس بریزید پس بهتر است اندروید باکسی را خریداری کنید که مقدار حافظه داخلی بالایی را دارد. حداقل نیاز برای حافظه داخلی 64 گیگ می باشد.

  • مقدار رم :

هر چه رم دستگاه های امروزی بیشتر باشد مقدار کار هایی که می توانید در یک زمان انجام بدهید بیشتر می شود. همیشه سعی کنید اندروید باکسی را خریداری کنید که دارای حداقل رم 4 گیگ باشد تا در کار های معمولی شما را اذیت نکند.

  • قدرت خروجی برای نمایش تصاویر :

قدرت خروجی برای نمایشگر بیشتر از قدرت پردازنده تامین می شود، درست است که شبکه های ملی و خیلی دیگر از فیلم و سریال هایی که ساخته می شوند کیفیت تصویر بسیار بالایی را ندارند ولی شما می توانید برای دیدن کیفیت بالا از پردازنده خوب بهره ببرید تا با خیال راحت فیلم های خود را ببینید.

  • تعداد پورت ها :

تعداد پورت ها از آن جایی مهم می شود که شما می توانید دستگاه های مختلف را به آن وصل نمایید. وقتی شما بتوانید دستگاه های مختلفی را به تیوی باکس وصل نمایید لذت بیشتری را در هنگام استفاده از آن خواهید برد.

مصرف اینترنت اندروید باکس

مصرف اینترنت این دستگاه نسبت به استفاده شما متغییر می باشد. برای مثال وقتی شما وارد یک برنامه می شود که مصرف اینترنت آن رایگان است یعنی اینکه هیچ هزینه هایی از لحاظ اینترنت برای شما عزیزان ندارد ، یا اگر بخواهیم از طرف دیگر بگوییم وقتی شمت وارد سایت های فیلیمو یا نماوا بشوید به این دلیل که دو وب سایت گفته شده رایگان نیستند بسته به مصرف شما در آن ها هزینه ایی را برای شما در برد دارد. اگر توجه کرده باشید مصرف اینترنت تیوی باکس و گوشی موبایل دقیقا همانند بکدیگر  می باشد همانطور که بار ها برای شما  تیوی باکس را با گوشی همراه مقایسه کردیم و گفتیم شباهت های زیادی دارند.

وصل کردن گوشی به اندروید باکس

خب همانطور که کمی بالا تر گفتیم وصل کردن گوشی به تیوی باکس راحت است به این دلیل که هر دو از AIRPLAY بهره می برند و وقتی هم دو دستگاه مورد نظر این قابلیت را داشته باشند به سادگی به یکدیگر متصل می شوند.

برای وصل کردن کافی است گوشی و اندروید باکس به یک وای فای وصل باشند اگر به این شکل نمی توانید به تیوی باکس خود وصل شوید می توانید از برنامه های مخصوص استفاده نمایید.

ایا با اندروید باکس می توان بازی کرد ؟

در جواب این سوال می توانیم بگوییم ؛ بله ، می توان بازی کرد البته بسته به دستگاهی که می خرید دارد. امروزه برخی از برند ها در حال تولید یک سری تیوی باکس فقط برای بازی هستند تا بتوان با آن ها بازی کرد. به صورت کلی با خرید یک تیوی باکس معمولی می توانید یک سری بازی های گرافیک پایین برای اندروید را اجرا کنید و با آن ها بازی کنید ولی این را باید بدانید که تیوی باکس اساسا برای بازی نیست و فقط برای هوشمند سازی تلویزیون مورد استفاده قرار می گیرد.

تعمیر اندروید باکس

خب همانطور که در معایب تیوی باکس ها یا همان معایب اندروید باکس ها اشاره شد این دستگاه کمی زود خراب می شود و نیازمند به تعمیر پیدا می کند. تعمیر از ما با انجام تعمیر این دستگاه می تواند خدمات مورد نیاز شما را تامین و آن را برطرف سازد. ما در مجموعه خود با داشتن کسانی که دارای دانش و تجربه هستند تعمیرات انواع این دستگاه را به راحتی و به آسانی برای شما عزیزان انجام می دهیم. ما منتظر خدمات در خواستی شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *