ساندبار چیست؟

تعمیر ساندبار

ساندبار چیست؟

ساندبار ها یکی از انواع پخش کننده های صدا می باشند، این دستگاه همانند سینما خانگی است و به راحتی به تلویزیون و دیگر وسایل متصل می شوند البته باید این را نیز بدانید که این دستگاه ها بسیا با یکدیگر تفاوت دارند که در ادامه به شما توضیح خواهیم داد. این دستگاه در شرکت های بسیار مختلف بزرگ یا کوچک تولید و به بازار عرضه می شوند پس می توانیم آن چه که مورد نیاز ما است را انتخاب کنیم.  ما در ادامه این مطلب خواهیم پرداخت به سوالاتی که شما در ذهنتان در مورد ساندبار ها دارید و آن ها را برای شما به شکل کمل توضیح خواهیم داد.

ساندبار چیست؟

وقتی شما عزیزان برای خرید یک تلویزیون هزینه زیادی را پرداخت می کنید قطعا توقع زیادی هم از نظر کفیت تصویر و هم از نظر کیفیت صدا دارید اما باید این موضوع به شما عزیزان گفته شود که کاملا در اشتباه هستید به این خاطر که تلویزیون بیشتر برای این تولید و خریداری می شود که کیفیت تصویر بالایی داشته اگر بخواهیم با شما صادقانه صحبت کنیم باید بگوییم که صدای تلویزیون در برابر دستگاه های پخش کننده صدا بسیار افتضاح است، در اینجاس که دستگاهی مانند ساندبار به کمک شما می آید.

ساندبار در لغت به معنای نوار صوتی می باشد که یک دستگاهی قدرتمند برای پخش صدا است. این دستگاه می تواند به تلویزیون شما وصل شود و صدای بهتری را برای شما پخش کند ، البته می توان به دیگر وسایل نیز متصل نمود ولی به صورت کلی برای تلویزیون مورد استفاده قرار می گیرد. شما با این دستگاه آهنگ را با وضوح بیشتری گوش میدهید و دیالوگ فیلم ها را بهتر می شنوید. شما با این دستگاه به صورت کلی می توانید تجربه بهتری را نسبت به گذشته خود بابت صدا داشته باشید.

چرا شما به ساندبار نیاز دارید ؟

امروزه روز تلویزیون های جدید از لحاظ ظاهری نازک تر شده اند به این خاطر که شیک تر ، جذاب تر و زیبا تر شوند. وقتی شما تلویزیون نازکی را می بینید یعنی اینکه در بلندگو ها عملکرد زیاد خوبی را برای شما نخواهد داشت شما می توانید با هزینه ایی اندک این مشکل را از بین ببرید و به بهترین شکل ممکن صدایی را که می خواهید را دریافت کنید. این دستگاه یا این نوار صوتی می تواند در خیلی از موقعیت ها به کمک شما بی آیند تا صدایی را که دوست دارید را به واضح ترین شکل بشنوید.

انواع شرکت های تولید کننده ساندبار

این دستگاه در واقع توسط شرکت های بزرگی تولید می شود که هر کدام دارای مزیت ها و معایب هایی می باشد اگر بخواهیم چند مثال برای شما عزیزان بیاوریم می توانیم به : سونی ، سامسونگ ، ال جی و… اشاره کنیم. این سه برندی که از آن ها اسم برده شد در صنعت تکنولوژی فعالیت می کنند که یکی از تولیدات آن ها همین دستگاه می باشد.

تفاوت ساندبار با سینما خانگی چیست؟

یکی از تفاوت هایی که می توانیم به آن اشاره کنیم این است که ساندبار راحت تر از سینما خانگی به دستگاه ها متصل می شود فقط کافی است شما کابل HDMI را به دو دستگاه وصل کنید.

از دیگر تفاوت های این دستگاه می توانیم به شکل ظاهری آن ها اشاره کنیم در ساندبارها شما فقط یک دستگاه نوار شکل می بینید ولی سینما خانگی کاملا از چند دستگاه مختلف تشکیل شده است.

یکی دیگر از تفاوت های آن ها حرفه ایی تر بودن سینما خانگی است وقتی شما از سینما خانگی برای تولید صدا استفاده می نمایید در واقع دارید از یک سیستم صوتی بسیار قوی بهره برداری می کنید.

مزایای ساندبار

  1. فضای کمی را اشغال می کند و به راحتی می توانید در فضا های کوچک از آن استفاده نمایید.
  2. نصب بسیار راحتی دارد و فقط کافی است از یک کابل برای ارتباط آن با دستگاه مورد نظر خود استفاده نمایید.
  3. قیمت بسیار مقرون به صرفه ایی دارد.
  4. از فناوری بسیار پیشرفته ایی برخوردار می باشد.
  5. در برخی از مدل ها دارای هوش مصنوعی می باشد که این عمر باعث می شود رابط کاربری راحت تری داشته باشد.

معایب ساندبار

  1. ساندبار ها در اکثر مواقع در جلوی تلویزیون هستند که این باعث می شود کنترل تلویزیون به خوبی و به درستی کار نکند.
  2. برخی از مدل ها دارای صفحه نمایش نیستند و این می تواند خیلی اذیت کننده باشد برای مثال شما نمی توانید مقدار صدا را ببینید که کم از یا زیاد.
  3. بیشتر مدل های این دستگاه هیچ کنترلی ندارد و باید با دست آن را درست کرد.
  4. در قیمت های پایین دارای کیفیت مناسب نیست.

در ادامه می خواهیم شما را با چند ساندباری که در هر حوزه بهترین هستند به شما معرفی کنیم.

مقرون به صرفه ترین

شرکت ویزو یکی از تولید کنندگان ساندبار است. این شرکت با اینکه زیاد در ایران شناخته شده نیست تولیدات بسیار خوبی دارد و در خارج ایران شناخته شده است. دستگاه VISO M SERIES 2.1 در این شرکت دارای ظاهری بسیار شیک و زیبا است و از طرفی دیگر دارای کاربری بسیار راحت است به این خاطر که شما عزیزان می توانید با یک کابل HDMI آن را به تلویزیون متصل کنید یا اگر می خواهید به دیگر دستگاه های هوشمند متصل شوید می توانید از بلوتوث آن استفاده نمایید. لازم به ذکر است که این دستگاه دارای باس ضعیف است که شما می توانید برای از بین بردن آن از یک ساب ووفر استفاده نمایید.

بهترین دالبی اتموس ( DOLBY ATMOS )

در چند سال اخیر شرکت سامسونگ با پیشرفت هایی که داشته است توانسته یک نوار صوتی بسیار خوب با درایور های پیشرفته درست کند که این باعث می شود صدا به بهترین شکل خود شنیده شود و کاملا لذت بخش باشد. شما می توانید این توضیحات در مدل SAMSUNG HW-Q990B مشاهده کنید.

بهترین ساندبار تکی

کسانی که به دنبال یک نوار صوتی تکی و کوچک هستند می توانند به مدل SONY HT-X8500 مراجعه کنند. این مدل دارای یک صدای بسیار خوب و بلند DOLBY ATMOS است. شما میتوانید با قرار دادن آن در اتاق خود یک صدای بسیار خوبی را دریافت نمایید.

بهترین ترکیب ساندبار و ساب ووفر

شرکت POLK از تولید کنندگان موفقی است که توانسته است این دو دستگاه را به خوبی با هم ترکیب کند. بهترین مدل این شرکت POLK AUDIO SIGNA S4 است که می توانید با کمی جست و جو در وب سایت ها فیلم های منتشر شده از آن را ببینید و به قدرت آن پی ببرید.

هوشمند ترین ساندبار

شرکت SONOS از پیشرفته ترین ساندبارها را تولید می کند به صورتی که تولیدات این شرکت را با دستیار صوتی آمازون و گوگل متصل می شود و شما می توانید از آن استفاده نمایید. مدل SONOS BEAM GEN2 یکی از تولیدات این شرکت است که با توجه به توضیحاتی که دادیم می توانید بفهمید که این دستگاه به راحتی به دستیار ها وصل می شود و از دیگر ویژگی هایی که می توانیم به آن اشاره کنیم راحت وصل شدن آن یه دستگاه های مختلف است.

لوکس ترین ساندبار

SENNHEISER برندی می باشد که با صبر بسیار زیاد پای خود را برای تولید نوار های صوتی گذاشت. این شرکت بهترین نوار صوتی هایی که می توانید ببینید را تولید و بازار جهانی عرضه می کند. شما با گوش دادن به صدایی که تولیدات این برند تولید می کند می توانید کاملا فرق یک نوار صوتی معمولی را با این برند ببینید.

بهترین برای افرادی که کم شنوا هستند

افراد زیادی در دنیا هستند که متاسفانه کم شنوا هستند و به سختی می توانند صدا ها را بشنوند ما به شما ACCUVOICE AV127 را از شرکت ZVOX را پیشنهاد می کنیم. این مدل با پردازش سیگنال ها صدای بسیار شفافی را تولید می نماید که بسیار باعث تعجب می شود. شما می توانید با خرید این مدل زندگی بهتری را برای افرادی که کم شنوا هستند فراهم کنید.

سیستم بدون سیم ( WIRELESS )

مدل PLATIN ,ONACO 5.1 از بهترین مدل های وایرلس یا همان بی سیم در دنیا می باشد. این مدل با داشتن پنج بلندگوی کوچک و یک ساب ووفر می تواند گزینه بسیار خوبی برای کسانی که از سیم ها خسته شده اند باشد. این دستگاه به راحتی به انوع وسایل وصل می شود و راحت می توانید از آن استفاده نمایید.

تعمیر ساندبار

نوار های صوتی همانطور که می دانید یک دستگاه کاملا الکترونیکی هستند، دستگاه های الکترونیکی به صورت کلی دارای یک طول عمر مفید هستند که اگر این عمر تمام شود دستگاه دچار مشکلاتی می شود. تعمیر این دستگاه در تعمیر از ما یکی از خدماتی است که انجام می شود، ما در مجموعه خود با استفاده از متخصصین بسیار با تجربه نوار های صوتی را تعمیر می کنیم تا عمر جدیدی به آن بدهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *