مشکلات رایج ساندبار

مشکلات رایج ساندبار

مشکلات رایج ساندبار

مشکلات رایج ساندبار موضوعی است که می خواهیم در این مقاله به آن بپردازیم. مشکلات رایج ساندبار تقریبا همانند مشکلات رایج سینما خانگی می باشد ولی به این دلیل که ساندبار و سینما خانگی دو دستگاه صوتی جدا از یکدیگر هستند با یکدیگر نیز متفاوت می باشند. ساندبار ها یا به دلیل کابل ها یا از نگهداری نادرست دچار مشکل می شوند، برخی از این مشکلات را می توانید خودتان با کمی کمک حل نمایید و برخی دیگر را نیاز به تعمیر کار ماهر برای تعمیر ساندبار خود نیاز دارید. در ادامه همراه تعمیر از ما باشید تا به مشکلات رایج ساندبار بپردازیم.

انواع مشکلات رایج ساندبار و تعمیر آن

  1. صدای نویز در پخش کردن صدا :

صدای نویز در صدا نشانه این است که جایی در اتصالات مشکل دارد. وقتی ما به درستی کابل ها را در حای خود نگذاریم یا جاهای آن ها را جا به جا بگذاریم صدای نویز پخش می شود. اولین کاری که باید در این مشکل انجام دهید این است که کابل ها را چک نمایید اگر بلد نیستید که چگونه باید آن ها را به ورودی درست خود وصل کنید از دفترچه راهنما استفاده نمایید اگر مطمئن هستید که کابل ها به درستی متصل هستند و هیچ مشکلی از سمت کابل ها وجود ندارد ولی صدای نویز هنوز شنیده می شود به احتمال زیاد مشکل از آمپلی فایر، بلندگو ها و… می باشد.

  1. قطع و وصل شدن صدا :

قطع و وصل شدن صدای ساندبار از دیگر مشکلات رایج ساندبار می باشد. قطع و وصل شدن صدا می تواند ناشی از مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری باشد. برای تعمیر این مشکل شما باید ببینید که ایا کنترل وقتی که با آن کاری انجام نمی دهید بر روی ساندبار تاثیر می گذارد یا خیر  برای اینکه این بفهمید تاثیری دارد یا مشکل از جای دیگر است می توانید باتری های کنترل را از جای خود دربیاورید و منتظر بمانید اگر درست شد یعنی مشکل از کنترل است اگر مشکل هنوز ادامه دارد به این معنا می باشد که مشکلات سخت افزاری دارد. این مشکل می تواند از : برد پاور، بلندگو ها و… باشد. البته لازم به ذکر است که این دستگاه ها مدل های مختلفی دارند که عبارتند از : بدون سیم (بلوتوثی) و با سیم که در بالا توضیح داده شد. برای ساندبار های بلوتوثی نیز شما می توانید همین مسیر را بروید ولی باید حواستان باشد که ساندبار به دستگاه مورد نظر خود وصل است نه دستگاهی دیگر.

  1. نداشتن صدا :

خب نداشتن صدا در ساندبار بسته به نوع آن شکل تعمیر متفاوتی دارد برای مثال بعضی از آن ها صدا را از کابل جک 3.5 دریافت می کنند یا برخی دیگر از بلوتوث و… . وقتی که چنین تفاوت هایی وجود دارد نمی توان به صورت دقیق راه حل را به شما عزیزان گفت ولی ما سعی خود را می کنیم تا راه حلی جامع به شما بدهیم(اگر مشکلتان در این بند حل نشد می توانید با پشتیبانی تماس داشته باشید). اولین کاری که باید انجام بدهید این است که کابل ها و ورودی های دستگاه را به خوبی چک نمایید، در صورت مشکل در کابل ها سعی کنید آن را درست کنید یا اگر کابل به صورت کامل خراب شده است باید آن را تعویض نمایید و یک کابل جدید بخرید البته اگر ساندبارتان بلوتوثی باشد باید چک کنید که آیا به دستگاه مورد نظرتان متصل است یا خیر، چنانچه موارد بالا را انحام داده اید و هنوز صدایی ندارید به این معناست که مشکل شما سخت افزاری می باشد و برای تعمیر این مشکل نیاز به یک تعمیرکار ماهر دارید زیرا مشکلات سخت افزاری را نمی توان با نداشتن تجربه و علم تعمیر نمود.

  1. زیاد شدن صدای دستگاه :

زیاد شدن صدای دستگاه به صورت ناگهانی از دیگر مشکلات رایج ساندبار می باشد. خوشبختانه تعمیر این مشکل بسیار ساده است و خودتان به سادگی می توانید آن را انجام دهید. خیلی از دستگاه های امروزی تنظیمات صدایش بر روی پویا می باشد اگر نمی دانید دامنه پویا چیست یا بهتون بگوییم که صدا را بر اساس آن چیزی که دریافت می نماید تنظیم می نماید، کافی است برای حل این مشکل به قسمت تنظیمات دستگاه بروید و کنترل بلندی صدا را بر روی دستی بگذارید. چنانچه با انجام این کار دستگاه هنوز صدایی بلند تولید می کند به یک متخصص تعمیر ساندبار نیاز دارید زیرا در قسمت مین برد دچار مشکل شده است ( مین برد در واقع مغز یک دستگاه می باشد و دیگر قطعات دستور می دهد تا کار های خود را انجام بدهند. )

  1. نداشتن بیس در هنگام پخش صدا :

نداشتن بیس یکی از مشکلات رایج ساندبار می باشد که برای بعضی از استفاده کنندگان ساندبار پیش می آید. صدای بیسی در ساندبار بسیار مهم می باشد زیرا باعث کیفیت بالای صدا می شود. برای از بین بردن این مشکل چندین راه حل وجود دارد؛ وقتی که شما ساندبار و ساب ووفر را در جای استاندار خود نمی گذارید این مشکل پیش می آید باید حتما به این نکته توجه داشته باشید و فاصله را به صورت استاندارد بچینید. اتصالات ساب ووفر نیز بسیار مهم است و باید دقیق به ورودی های خود متصل شوند پس حتما این موارد را چک کنید. چنانچه تمامی مراحل بالا را انجام داده ایید و هنوز که هنوزه مشکل وجود دارد به این معناست که تنظیمات اکولایزر ساندبار بهم ریخته شده است برای تعمیر این مشکل نیز به یک متخصص تعمیر ساندبار نیاز دارید.

سخن آخر :

تعمیر مشکلات رایج ساندبار را می توانید با متخصصین با تجربه ما به خوبی تجربه نمایید. ما در تعمیر از ما منتظر شما هستیم تا خدمات درخواستی شما را انجام بدهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *