علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ال جی

علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ال جی

علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ال جی

علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ال جی می تواند بسیار زیاد باشد. به شکل کلی یکی از مشکلات تلویزیون ال جی، خاموش شدن ناگهانی می باشد. علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ال جی می تواند از : تایمر خواب، نوسانات برق، مین برد، برد تغذیه، برد پاور ، مدار استند بای، ویروسی شدن تلویزیون ال جی باشد. برخی از این ها را شما خودتان می توانید در خانه انجام دهید ولی برخی از آن ها را مثل مشکل مین برد را نمی توانید خودتان انجام دهید و نیاز به یم متخصص برای تعمیر تلویزیون ال جی دارید. همانطور که در خط بالا گفتیم علت خاموش شدن تلویزیون ال جی بسیار زیاد می باشد. در ادامه همراه تعمیر از ما باشید تا به علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ال جی به صورت گسترده بپردازیم.

علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ال جی

  • داشتن تایمر خواب:

تایمر خواب چیزی است که باعث می شود تلویزیون ال جی در ساعتی که تعیین شده خاموش شود. گاهی مواقع تایمر خواب به صورت خودکار فعال می شود یا شما خودتان به تنطیمات می روید آن را فعال می کنید و یادتان می رود که آن را خاموش نمایید. اگر نمی دانید که تایمر خواب روشن است یا خاموش به منوی تنطیمات بروید و بر روی همه تنظیمات کیلیک کنید و در قسمت جنرال به دنبال تایمر باشید از این طریق می توانید آن را خاموش یا روشن نمایید. فقط حواستان باشد آن را خاموش و نمایید و بر روی حالات پیش فرضی که وجود دارد قرار ندهید چون دوباره تلویزیون خاموش می شود.

  • نوسانات برق:

نوساناتی که برق دارد می تواند یکی از علت هایی باشد که تلویزیون ال جی شما ناگهان خاموش می شود. نوسانات برق خود می تواند دلایل مختلفی داشته باشد مثل: سیم کشی ساختمان، محافظ برق و … . برای این که این مشکل را از بین ببرید خودتان می توانید در صورت داشتن تجربه کار با برق سیم کشی ساختمان را چک کنید که اکثرا برای چک کردن به یک مامور برق مراجعه می کنند که این کار بسیار بهتر می باشد یا اگر یقین دارید که مشکل از محافظ برق است با خرید یک محافظ جدید آن را عوض کنید.

  • خرابی مین برد:

مین برد یکی از قطعات اصلی تلویزیون می باشد، وقتی مین برد خراب می شود یکی از نشانه هایش خاموشی ناگهانی تلویزیون است. این مشکل نیاز به یک متخصص تعمیر تلویزیون دارد به این خاطر که مین برد بسیار قطعه حساس است و اگر به صورت درست تعمیر نشود مشکلات زیادی را به وجود می آورد. اگر مشکل از مین برد باشد اول پنل نمایشگر به صورت کامل به رنگ قرمز  در می آید و بعد تلویزیون خاموش می شود. متاسفانه قطعه مین برد در صورت خرابی شدید باید تعویض شود و تعمیر آن تاثیری بر رویش نمی گذارد.

  • خرابی برد پاور:

برد پاور نیز همانند مین برد بسیار مهم می باشد و در صورت خرابی تلویزیون به صورت ناگهانی خاموش می شود. تعمیر برد پاور نیاز به متخصص دارد پس حتما حواستان باشد. برد پاور برق را به صورت کنترل شده به بقیه قطعات پخش می کند. یکی از نشانه هایی که برد پاور خراب می باشد روشن نشدن دوباره تلویزیون است.

  • حالت استند بای:

حالت  استند بای برای مواقع ای می باشد که می خواهید مصرف برق تلویزیون به پایین ترین حد خود برسد. وقتی تلویزیون بر روی این حالت باشد موقع استفاده نکردن از آن تلویزیون خود را خاموش می نماید. اگر احساس می کنید تلویزیون بر روی این حالت است به سادگی می توانید در تنظیمات در قسمت جنرال آن را بر دارید تا دیگر چنین چیزی را مشاهده نکنید یا اگر می خواهید بر روی این حالت بماند باید چنین چیزی را تحمل کنید.

  • ویروسی شدن تلویزیون ال جی:

تلویزیون های هوشمند ال جی که امروزه تولید می شوند فضایی مانند ویندوز در کامپیوتر و اندوید، ای او اس برای گوشی های همراه دارد، وقتی همچنین شکلی است باید حواسمان باشد که به راحتی ویروسی نشود همانند دستگاه های بالا که گفتیم. ولی خب وقتی به چنین مشکلی بر بخورد ممکن است بشود جز علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ال جی. وقتی تلویزیون ال جی شما ویروسی شود می توانید با انجام رست فکتوری یا اسکن مشکل را از بین ببرید.

  • دستگاه های جانبی:

دستگاه های جانبی ممکن است یکی از علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ال جی باشد، به این خاطر اکثر آن ها نویزی تولید می کنند که ممکن است تلویزیون را به این حالت دچار کند. این حالت بیشتر در مواقعی پیش می آید که کابل HDMI به دو دستگاه وصل باشد، چون این کابل نویز را بیشتر از آن چه وجود دارد می کند. برای این که بفهمید چنین چیزی بر روی تلویزیون تاثیر می گذارد بهتر است یک بار دستگاه جانبی را به صورا کامل از برق بکشید و تلویزیون را به صورت تکی روشن نمایید.

تعمیر خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ال جی

برای تعمیر چنین مشکلی ما در مجموعه خود افرادی مجرب و متخصصی داریم که می توانند به راحتی آن را انجام دهند. همانطور که در بالا خواندید علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ال جی متفاوت هستند و وقتی هم که علت ها متفاوت باشد شکل تعمیر ها متفاوت می باشد شما می توانید با اعتماد به مجموعه تعمیر از ما تلویزیون ال جی خود را به ما بسپارید.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *