چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم؟

چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم؟

چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم؟

چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم؟ این سؤال از سؤالاتی است که همیشه پرسیده و همیشه پاسخ های مختلفی به آن داده می شود زیرا پاسخ به سؤال چگونه کوشی را به تلویزیون وصل کنیم بسته به نوع تلویزیون، نوع گوشی و نوع فنّاوری آن ها متفاوت می باشد، پس حتماً نکته هایی که در ادامه گفته می شود را با دقت بخوانید البته این نکته لازم به ذکر می باشد که گوشی و تلویزیون باید دارای حداقل امکانات باشند تا بتوانیم از یکی از روش هایی که در ادامه می گوییم گوشی را به تلویزیون وصل کنید. در ادامه همراه تعمیر از ما باشید تا پاسخ سؤال چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم را به صورت چند روش به شما عزیزان بگوییم.همراه تعمیر از ما باشید.

امروزه بسیاری از کاربران دوست دارند که فیلم ها، سریال ها و حتی عکس هایی که دوست دارند را بر روی یک ابعاد بزرگ‌ تر که همان تلویزیون می باشد ببینند به همین دلیل روش هایی پدید آمد که به راحتی گوشی را به تلویزیون متصل کنیم و آنچه که بر روی صفحه نمایش گوشی می بینیم را بر روی تلویزیون خود هم ببینیم.

در سالیان اخیر طرفداران گوشی موبایل به دو دسته تبدیل شده اند: 1- آی او اس (  Ios) 2- اندروید Android ) ) . هرکدام از این دو سیستم عامل ها به روش های مختلفی به تلویزیون متصل می شوند بنابراین بیایید روش هایی که سیستم عامل اندروید Android ) ) دارد را با روش های سیستم عامل آی او اس (  Ios) جدا کنیم و در ادامه توضیح بدهیم.

چگونه گوشی اندروید Android ) ) خود را به تلویزیون وصل کنیم؟

  1. استفاده از کروم کست ( Chrome Cast ):

استفاده از کروم کست یک روش مناسب و کم دردسر برای انتقال محتوای گوشی بر روی تلویزیون می باشد. کروم کست یک‌ وسیله بسیار کوچک می باشد که در سال 2013 توسط شرکت گوگل به دنیا معرفی شد و کارش این است که محتویات صفحه نمایش گوشی و حتی لپ ‌تاپ را به تلویزیون می فرستد. کروم کست با استفاده از شبکه های مختلف کار می کند. برای استفاده از کروم کست می بایست برنامه ایی به اسم google home را بر روی گوشی خود بریزید. شما می توانید با کروم کست محتوایی را بر روی گوشی خود ببینید و در حین پخش می توانید با گوشی کار دیگر را نیز انجام بدهید. این دستگاه تشابه کمی نیز با میراکست که در پایین به آن می پردازیم دارد. دستگاه کروم کست دارای دو نسخه می باشد یک نسخه معمولی که 1080 پخش می کند و نسخه اولترا که توانایی پخش 4k را نیز دارد. برای وصل کردن این دستگاه به تلویزیون نیز کار ساده ایی را در پیش دارید فقط لازم است کابل Hdmi کروم کست را به تلویزیون وصل نمایید.

  1. استفاده از میراکست ( Miracast ):

از دیگر راه هایی که می توانید محتوا را از روی گوشی بر روی تلویزیون بی اندازید استفاده از میراکست می باشد. میراکست یک استاندار است که تصاویر و محتوا را از طریق Wifi ارسال می کند. این فناوری کار انتقال را بدون کابلی انجام می دهد. شما می توانید با استفاده از این فناوری تمام کار هایی که با کروم کست انجام می دهید را با همان کیفیت انجام بدهید. برای استفاده از این فناوری می بایست گوشی و هم تلویزیون آن را پشتیبانی کنند. این فناوری در گوشی های اندرویدی از اندروید 4 به بالا و در تلویزیون های هوشمند هستند یا تلویزیون هایی که دارای Wifi هستند پشتیبانی می شوند. فناوری میراکست در دیوایس ها مختلف می باشد و دارای اسم های گونانی است که آن‌ ها را برای شما بازگو می کنیم تا با آن‌ ها آشنا بشوید:

Screen Sharing – Cat Screen – Smart View

  1. استفاده از مبدل تایپ سی به Hdmi:

خب در این روش شما می توانید با خرید یک کابل که یک طرف آن تایپ سی و طرف دیگر آن Hdmi است خریداری کنید. شما به راحتی می توانید از این کابل برای دیدن صفحه نمایش گوشی خود استفاده نمایید. راه اندازی آن نیز بسیار ساده می باشد کابل را گرفته و طرف تایپ سی را به گوشی و طرف خروجی Hdmi را به تلویزیون متصل کنید و بعد از این کار کافی است تلویزیون را بر روی وردی مورد نظر بگذارید. لازم به ذکر است که این روش کیفیت خوبی را دارد.

  1. استفاده از کابل Hdmi:

برای این روش شما در اولین مرحله باید مطمئن شوید گوشی از فناوری Mhl پشتیبانی می کند یا خیر. اگر پشتیبانی می کند فقط کافی است یک تبدیل Hdmi به تایپ سی خریداری کنید و از آن استفاده نمایید. روش استفاده از آن نیز بسیار ساده می باشد کافی است مبدل را به گوشی و تلویزیون وصل نمایید و تلویزیون را روی ورودی مورد نظر تنظیم کنید.

چگونه گوشی آیفون (  Ios) خود را به تلویزیون وصل کنیم؟

محصولاتی که شرکت اپل تولید می کند مقداری در وصل شدن به وسایل الکترونیکی مانند تلویزیون دشواری بیشتری نسبت به گوشی های اندرویدی دارد ولی همچنان راه هایی وجود دارد که گوشی های آیفون را به تلویزیون وصل کنیم. روش های وصل کردن گوشی آیفون به تلویزیون عبارت‌اند از:

  1. با استفاده از مبدل Digital Av Adapter :

ساده ترین روشی که می توانید گوشی آیفون خود را به تلویزیون وصل نمایید استفاده از مبدل Digital Av Adapter می باشد. مبدل Digital Av Adapter به شما کمک می کند که هر آن چیزی که بر روی صفحه نمایش گوشی آیفون شما پخش می شود بر روی صفحه تلویزیون نیز پخش بشود. استفاده از این مبدل بسیار ساده می باشد، این مبدل یک کابل دارد که لایتنینگ می باشد شما باید آن را به درگاه شارژ گوشی خود متصل کنید و بعد یک کابل Hdmi که به تلویزیون متصل است را به ورودی Hdmi مبدل وصل کنید. با انجام کار های گفته شده می توانید محتوای دلخواه خود را در تلویزیون ببینید فقط کافی است تلویزیون را بر روی ورودی Hdmi مبدل Digital Av Adapter بگذارید.

  1. استفاده از اپل تی وی و AirPlay :

AirPlay ایرپلی یک استاندار است همانند بلوتوث ولی کار ایرپلی فرستادن محتوای تصویری و صوتی است که فقط می توانید در محصولات شرکت اپل پیدایش کنید. این محتوایی که گفته شد را به تلویزیون های متصل به اپل تی وی می فرستد پس اگر شما دارای اپل تی وی هستید می توانید از این روش استفاده نمایید. استاندارد ایرپلی از ای او اس پنج به بعد برای گوشی های آیفون فعال شده است که در حال حاضر آی او اس 16 برای گوشی های آیفون آمده است پس نگرانی برای این بابت نداشته باشید. همان ‌طور که در بالا خواندید استفاده از این روش دو شرط دارد، اولین شرط داشتن اپل تی وی و دومین شرط به روز بودن گوشی آیفون ( داشتن ای او اس 5 به بالا ).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *