علت خاموش شدن سینما خانگی

علت خاموش شدن سینما خانگی

علت خاموش شدن سینما خانگی

علت خاموش شدن سینما خانگی می تواند بسیار متفاوت از یکدیگر باشد. سینما خانگی از آنجایی که یک دستگاه الکترونیکی است بعد استفاده های طولانی مدت یا استفاده های نادرست دچار  مشکلاتی می شود، خاموش شدن سینما خانگی جزئی از مشکلاتی است که ممکن است به وجود بیاید، برای تعمیر باید اول علت خاموش شدن سینما خانگی را فهمید و بعد از آن به تعمیر سینما خانگی پرداخت. علت خاموش شدن سینما خانگی می تواند از آی سی ها، جدا بودن کابل برق سینما خانگی از پریز ، خرابی پاور و… باشد. در ادامه همراه تعمیر از ما باشید تا به علت خاموش شدن سینما خانگی بپردازیم.

علت های خاموش شدن سینما خانگی

بعضی از این علت ها در همه سینما خانگی ها دیده می شود و مخصوص به سینما خانگی خاصی نیست. در ادامه به این سری از علت ها خواهیم پرداخت:

جدایی کابل برق سینما خانگی از پریز : کابل برقی که از سینما خانگی به پریز متصل است ممکن است گاهی وقت ها از جا در بیایید یا اینکه کمی از جای خود خارج شود. به شکل کلی اولین کاری که باید انجام شود در این مشکل چک کردن کابل برق است، پس حواستان به این مورد باشد.

خرابی در آمپلی فایر : در آمپلی فایر ها تعدادی ای سی وجود دارد که در صورت مشکل درونشان سینما خانگی خاموش می شود. برای تعمیر این مشکل شما به یک تعمیر کار ماهر نیاز دارید.

خرابی برد پاور : برد پاور برق را به بقیه قطعات می دهد. وقتی این قطعه نتواند خود را خنک نگه دارد گرما به اوج خودش می رسد، برای مثال اگر صدای بلندگو ها مدت زیادی بالا باشد ممکن است گرمای زیاد پاور باعث خاموشی کل دستگاه شود. گرما زیاد همانطور که خودتان می دانید باعث سوختن می شود، برای تعمیر برد پاور نیاز به متخصص ماهر دارید.

علت خاموش شدن سینما خانگی در برند های مختلف

خب در ادامه به چندین برند معروف سینما خانگی می پزداریم که در صورت خرابی چگونه هستند و چگونه می تواند آن ها را تعمیر نمود.

علت خاموش شدن سینما خانگی سونی

سینما خانگی سونی به دلیل داشتن قطعه، عیب یاب درون خود بیشتر مشکلاتی که برای خود پیش می آید را به کاربر خود اعلام می نماید.

پیام push power protection :

وقتی سینما خانگی سونی پیام push power protection بر می خورد، به این معناست که در قسمت های برد پاور و آمپلی فایر دچار مشکل شده است. وقتی شما این پیام را می بینید نباید از دستگاه استفاده نمایید و باید به یک تعمیر کار مراجعه نمایید تا آن را تعمیر نماید. تنها کاری که شما می توانید انجام دهید این است که چک کنید بلندگو های دستگاه در قسمت سیم های خود اتصالی نکرده باشند اگر دیدید که اتصالی دارد در صورت بلد بودن خودتان سیم را ترمیم کنید و اگر بلد نیستید به یک متخصص مراجعه نمایید.

علت خاموش شدن سینما خانکی سامسونگ

سینما خانگی سامسونگ همانند سونی درون خود عیب یاب دارد که بسیار به ما در عمر فهمیدن مشکل کمک می کند.

پیام protection :

وقتی که سینما خانگی سامسونگ چنین چیزی را نشان می دهد به این معناست که یکی از ولتاژ های برد پاور یا یکی ازبلندگو ها دچار مشکل شده است. وقتی برد پاور دچار مشکل بشود برای اینکه دستگاه دچار مشکلات شدید دیگری نشود خود را خاموش می نماید. وقتی شما این اخطار را بر روی دستگاه می بنید اولین کاری که باید انجام دهید این است که تمامی بلندگو ها را جدا نمایید و سعی کنید دستگاه را روشن نمایید اگر دستگاه به راحتی و به درستی روشن شد دانه به دانه شروع کنید بلندگو ها را وصل نمودن و وقتی دستگاه خاموش شدن یعنی بلندگو متصل شده دارای مشکل است.

پیام fan check :

سینما خانگی سامسونگ دارای فن درون خود است که دمای درون دستگاه را به تعادل می کشد. وقتی این الارم نمایش داده می شود یعنی فن درونی دستگاه دچار مشکل شده است. برای تعمیر این مشکل جز مراجعه نمودن به یک تعمیر کار و متخصص نیست، فقط برای تعمیر بهتر است که فن به صورت کامل تعویض شود چون اگر تعمیر شود احتمال این که دوباره خراب شود زیاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *